logo

Personvern

Personvernet ditt er viktig for oss, og denne personvernerklæringen beskriver hvordan Barnehagesentralen AS samler inn og bruker personopplysninger. Personvernserklæringen baserer seg på lovverket i Norge, hvor Barnehagesentralen AS holder til.

Innsamling av informasjon   

  • Informasjon fra registrering av CV-profil og oppdatering(er) av profilen via “min side”, samt IP-adresse.
  • Hvis du søker på stilling eller registrerer din profil gjennom “Søk med LinkedIn”-funksjonen eller “Søk med jobreg”-funksjonen så vil systemet hente inn tilgjengelig informasjon fra profilen din i den tjenesten du autentiserer med, og denne informasjonen blir da lagret på din profil.

  • Vi samler inn data i aggregert form for besøkende av siden, for eksempel trafikkdata, lokasjonsdata etc.

  • I noen tilfeller vil vi lagre e-postkorrespondansen når du kontakter oss.

  • Systemet setter cookies (informasjonskapsler) i nettleseren, som beskrevet i dokumentet for bruk av informasjonskapsler.


Hvordan informasjonen brukes
Informasjonen som samles inn brukes hvor det er nødvendig for å:
  • Levere våre tjenester til deg og å kommunisere rundt disse tjenestene med deg.

  • Gjøre en vurdering av dine kvalifikasjoner og fasilitering i forbindelse med nåværende og fremtidige rekrutteringsoppdrag eller bemanningsoppdrag.

  • Informere om relevante muligheter og ytelser vi tilbyr.

  • Overholde lovmessige forpliktelser.
  • Innhenter IP-adresse gjøres av sikkerhetsmessige hensyn, slik at du som kandidat kan få oversikt over hvilke IP-adresser som har logget inn på din konto.

Behandlingsansvarlig og databehandler
Barnehagesentralen AS er behandlingsansvarlig, og er de som eier data som blir lagt inn i systemet. Som databehandler står Recruitment Manager AS for systemløsningen, og utvikler, drifter og vedlikeholder systemet hvor dataen din ligger. Recruitment Manager AS benytter underleverandører til å utføre databehandleroppgaver.

Det foreligger en egen databehandleravtale mellom Barnehagesentralen AS og Recruitment Manager AS som regulerer hvilken informasjon databehandler har tilgang til og hvordan informasjonen skal behandles.
 

Tredjeparter

Barnehagesentralen AS vil som sagt kunne behandle dine personopplysninger. Opplysninger om deg vil også kunne bli presentert for kunder og andre samarbeidspartnere av Barnehagesentralen AS, og der behandlingsansvarlig eller databehandler er forpliktet å gjøre dette som følge av lovpålagte krav.

For å kunne bruke dataen din på en effektiv måte, og for å tilby deg de beste tjenestene er det i enkelte tilfeller nødvendig å sende opplysninger til tredjeparter. Disse tredjepartene har separate og uavhengige retningslinjer for personvern. Barnehagesentralen AS har ikke ansvar for innholdet og aktivitetene til de tilknyttede tjenestene. Likevel ønsker vi å beskytte integriteten til tjenestene vi leverer, og tar gjerne imot tilbakemeldinger på disse områdene.
 

Innsyn, endring eller sletting av dine personopplysninger

Du har, som registrert i systemet, rett til å kreve innsyn, retting og sletting som beskrevet i personopplysningslovens § 18 samt §§ 27 og 28. Kravet skal besvares kostnadsfritt og senest innen 30 dager.

Ønsker du å trekke tilbake din aksept så gjøres det ved å at du sletter din egen profil.

Som kandidat kan du når som helst slette din egen profil inne fra “Din profil” i systemet, eller du kan ta kontakt med Barnehagesentralen AS for bistand med det. Fra din profil kan du også endre på informasjon du har lagt inn på din profil i systemet.

Ønsker du innsyn i informasjon Barnehagesentralen AS har på deg, eller dersom du har spørsmål eller innspill til vår behandling av personopplysninger, kan du kontakte din kontaktperson hos oss eller på epost til info@barnehagesentralen.no.